Gebruikersvriendelijke applicaties voor effectief en efficiënt plannen

Handige planningstools

Gebruikersvriendelijke applicaties voor effectief en efficiënt plannen

Gebruikersvriendelijke applicaties voor effectief en efficiënt plannen

 

Ooit jezelf afgevraagd hoe jij de diverse geplande zaken in 1-oogopslag kan realiseren? Of hoe jij effectief en efficiënt de diverse projecten van jouw business tijdig kunt opleveren? Ben je momenteel in ‘lockdown’ en wens je zo productief mogelijk te zijn om aan de slag te gaan met jouw team voor een effectieve start na de crisis ? 

Tegenwoordig zijn de dagelijkse zaken op kantoor en in het persoonlijk leven ontelbaar en kun je jouw time management effectief ondersteunen met de huidige technologie en de beschikbare applicaties op de markt. 

Als Virtuele Assistent ben je ook dagelijks bezig met diverse werkzaamheden van verschillende klanten. Daarnaast is het multitasken van groot belang. Plannen en organiseren speelt een belangrijke rol in het kwalitatief multitasken. Ben je geen ster in multitasken? Geen nood. Met de onderstaande applicaties is dat voor iedereen goed te doen!

Airtable

Airtable is een webapplicatie die als een ‘ database’ functioneert voor jouw diverse projecten en de bijbehorende taken.

Ook is agendabeheer een functionaliteit binnen deze applicatie en kun je de diverse meetings, die van belang zijn voor jouw projecten hierin plannen.  

De mobiele- en desktop applicaties maken het makkelijk om in realtime de diverse taken/ projecten te bewerken. Wijzigingen worden ook direct gesynchroniseerd op alle apparaten van iedereen. Ja, iedereen. Airtable geeft de mogelijk om jouw collega’s toe-te-voegen aan een project en zo kun je makkelijk taken en of deadlines toewijzen. Daarnaast kun je klantinformatie makkelijk in een spreadsheet formaat beheren. 

Airtable-velden, die hetzelfde als spreadsheets werken, kunnen alle inhoud aan die je erin ‘dropt’. Voeg bijlagen, lange tekstnotities, selectievlakjes, links naar records in andere tabellen toe, zelfs streepjescodes of diverse kleuren aanbrengen is mogelijk. Wat je ook nodig hebt om georganiseerd te blijven. Kies de juiste weergaven voor jouw inhoud en bewaar ze zodat deze altijd gemakkelijk te openen is. Tenslotte kun je een koppeling maken met jouw favoriete productiviteit applicaties zoals Google Calendar, Google Drive en Dropbox.

Todoist 

Evenals Airtable is Todoist een webbased applicatie bedoeld voor het plannen en organiseren van projecten met de bijbehorende taken. Alleen brengt Todoist een simpel overzicht met zich mee en is het handiger voor de projecten binnen kleine ondernemingen.

Binnen Todoist is het mogelijk diverse projecten aan-te-maken, taken toe-te-wijzen in deze projecten, deadlines aan-te-geven, prioriteiten vast-te-stellen en reminders te plaatsen. Daarnaast heb je de optie om terugkerende deadlines in-te-stellen. Deze webbased applicatie is te koppelen met jouw e-mailadres en krijg je de melding tijdig in jouw mailbox wanneer een taak is toegewezen. Zo heb je duidelijk  alle taken in 1-oogopslag en weet je direct wanneer een taak wordt toegewezen door jouw leidinggevende of wanneer deze af moet.

Asana

Asana is vergelijkbaar met Airtable. Middels een overzicht dat het formaat heeft van een spreadsheet, kun je overzichtelijk het verloop van diverse projecten beheren en bijsturen.

Het extraatje van Asana is namelijk het gebruik van Kanban borden. De Kanban methode hecht veel waarde aan de visualisatie van het werkproces. Het visualiseren van de workflow is van groot belang om gezamenlijk met het team effectief de doelen te behalen. 

Behalve de werkprocessen, worden de werkafspraken ook visueel gemaakt. Het visualiseren geschiedt heel simpel met een ‘ bord’ en ‘ post-it notes’. Asana geeft je de mogelijkheid om dit digitaal samen-te-stellen. Beter nog, je hebt de mogelijkheid om dit overal te doen. Enige wat je nodig hebt, is een internetverbinding!

Door: Sue-Ann Lo-A-Njoe