Wat doe je op Content gebied?

“Werken bij de afdeling Content vind ik heel erg leuk! De afwisselende onderwerpen zorgen ervoor dat het nooit saai is. Wel vind ik niet alle onderwerpen leuk om over te schrijven, technische onderwerpen bijvoorbeeld zijn niet mijn favoriet. Mijn voorkeur gaat meer uit naar onderwerpen als speelgoed, toerisme en interieur. Door de afwisselende onderwerpen wordt mijn creativiteit naar boven gebracht. Dit is ook de reden dat ik het na 9 jaar nog leuk vind. En alles wat ik leer kan ik gebruiken voor mijn toekomst.”

“Ik schrijf productteksten, langere SEO teksten en doe andere content diensten zoals pricing en kenmerken aanvullen. Soms in de rol van de uitvoer, soms in de rol van coördinator. Naast het schrijven van teksten worden er ook ondersteunende content diensten uitgevoerd op de afdeling Content. Zo doen we prijschecks, ook wel Pricing genoemd, waar we op zoeken hoe andere aanbieders hun producten in de markt plaatsen.”

Hoe pak je projecten aan en werk je samen met klanten?

Voordat ik begin met een project zorg ik dat ik goed ben voorbereid en lees ik me goed in. Anders kan ik de klanten niet de beste kwaliteit geven en mijn collega’s daarna niet goed genoeg inwerken. Nadat alles met de klant is afgestemd, zoals werkinstructies, vragen zijn besproken, start en oplevermoment helder is, ga ik aan de slag. Ik loop met mijn collega’s stap voor stap het proces door. Ik vind het leuk om 1 op 1 samen te werken en hen zaken te leren. Dan kan je dieper op de materie ingaan en goed vragen of alles duidelijk is. Zo waarborg ik de kwaliteit. Uiteraard heb je tijdens ieder traject ook klantcontact, ik vind het prettig om duidelijk te zijn en op 1 lijn te zitten qua communicatie en afspraken.”

Koningin van de attributen

“Ik ben dol op attributen verrijken en noem mezelf de koningin van de attributen. Een attribuut is een kenmerk van een product, en wanneer dit niet goed vermeld staat bij de productomschrijving kan dit vervelende gevolgen hebben. Naast de omschrijving wil een klant namelijk precies weten wat het product kan, en wat je kan verwachten. Bijvoorbeeld: een klant verwacht een tas met de afmetingen 20cm x 30cm. Wanneer zij een tas ontvangt met de afmeting 50cm x 30cm kun je je voorstellen dat dit niet strookt met de verwachting.

“Het goed invullen van de attributen zorgt er ook voor dat de producten beter vindbaar zijn, en draagt dus bij aan de SEO. Dit maakt het makkelijker voor de klant om snel te vinden wat hij of zij zoekt. Wij zorgen dat alle gegevens kloppen. De opdrachtgever laadt vervolgens de attributen in, zodat ze online staan.  Ze worden dan vaak onder de productomschrijving weergegeven.

Hoe pas je SEO vaardigheden toe in een producttekst?

“Elke klant wil iets anders. Vaak sturen klanten hun eigen instructies, variërend van enkele regels tot een A4. Voor ons is het belangrijk om te weten wat een klant precies wil. Wanneer de instructies niet helder zijn, of op een andere manier beter is, dan moet dit worden teruggekoppeld. Daarin adviseren wij omdat wij door jarenlange ervaring kennis en expertise hebben opgebouwd. Vaak is de producttitel het trefwoord, maar dit hoeft niet altijd. Soms is het ook een gedeelte van het trefwoord om de tekst beter leesbaar te maken of wil de klant dat we aanvullende trefwoorden toevoegen. Het trefwoord moet een bepaald aantal keer in de tekst voorkomen, afhankelijk van de lengte van de tekst. Ook moet de kop van de tekst pakkend zijn, en is de meta-omschrijving belangrijk. De meta-omschrijving is de tekst die je ziet wanneer je het product zoekt in Google.”

“Ook creativiteit is belangrijk. Zo heeft een klant die online interieurartikelen verkoopt ons bijvoorbeeld veel leuke en creatieve voorbeelden gestuurd, wat ons weer inspireert  om de creativiteit de vrije loop te laten. Vanuit deze klant krijgen we veel positieve feedback over de manier waarop we teksten schrijven.

Hoe is de sfeer in jouw team?

Teambuilding afdeling Content“We hebben mensen zowel op kantoor als thuiswerkers. Ons team is heel erg hecht, ik zou in geen enkel ander team willen zitten! We vullen elkaar goed aan en we begrijpen elkaar goed. We doen ook vaak leuke dingen samen zoals eten, bowlen, of andere leuke activiteiten zoals teambuilding op een inspirerende plek buiten de stad. Op het werk lachen we wel veel met elkaar, maar we komen wel echt om te werken. We kennen elkaar heel goed, maar tijdens het werk heb je geen tijd om alles te bespreken. Daar gebruiken we de uitjes voor om gezellig met elkaar te zijn.”

Meer tips over content verrijken en goede content schrijven? Lees verder in onze blog: productcontent waardevol of waardeloos of neem gerust contact met ons op.