Social media aanpak voor VAZZ

Social media Vazz & Alembo

Social media aanpak voor VAZZ

Social media voor Vazz 

Hallo! Mijn naam is Fay-Lynn del Monte Lyon en sinds vorig jaar oktober ben ik werkzaam bij Alembo (VAZZ is onderdeel van Alembo). Hier verzorg ik met veel plezier de social media activiteiten, en houd ik me bezig met het schrijven van whitepapers, landingspagina’s en blogs.

Waarom social media? Ik ben een echte millennial en heb de opkomst en ontwikkeling op de voet kunnen volgen doordat ik er middenin zat. Het tijdperk waar ‘Hyvesen’ een werkwoord werd, ‘Hyvesen’ ten onder ging en alternatieven de kop opstaken (denk FaceBook, LinkedIn, Instagram, en ga zo maar door) is voor mij de tijd waarin ik ben opgegroeid. Mateloos interessant vind ik de behoefte van mensen om te vluchten in een virtuele wereld waar niets is wat het lijkt.

Naast dat social media een grote rol speelt in de persoonlijke levens van mensen, is het ook een krachtige tool om in te zetten voor een bedrijf. Het maakt het ook een stuk lastiger, want hoe valt u op tussen de andere 1 miljard (!) Instagram accounts? En hoe kun je het beste uw doelgroep bereiken via LinkedIn of Facebook? Over deze vragen buig ik mij maar al te graag.

Social media is een multidisciplinair vakgebied. Naast het produceren van content moet er namelijk ook worden nagedacht over de technische ontwikkelingen en hoe de apps en websites in elkaar zitten.

Social media en B2B

Social media in de B2B wereld is een geheel andere tak van sport dan die van de persoonlijke accounts. Waar het interessanter blijkt om een persoon te volgen, moet je met grover geschut aankomen wil je meer bezoekers genereren op een zakelijk account. Het formuleren van het doel waarvoor je social media gebruikt is van essentieel belang. Zonder doel kun je de doelgroep niet vaststellen en kun je ook geen content maken die aansluit bij jouw doelgroep. Het doel voor VAZZ is om online meer aanwezigheid te krijgen, en uiteindelijk om hier leads uit te genereren.

Om deze doelen te bereiken houd ik me bezig met een aantal hoofdzaken:

  • Het formuleren van het verhaal van VAZZ
  • De connectie zoeken tussen VAZZ en haar publiek
  • Dit verhaal visueel vormgeven en matchen met de verschillende distributiekanalen
  • Personificatie toepassen voor meer conversie

 

Resultaten Social Media Aanpak

Met daverend enthousiasme heb ik deze taak op me genomen en ik moet zeggen; dat enthousiasme is er nog steeds! Sinds de start in oktober 2018 zien we al mooie resultaten in de vorm van nieuwe volgers, positieve reacties en meer connectiviteit met ons publiek. Om tot dit mooie resultaat te komen ben ik na het formuleren en vormgeven van ons verhaal begonnen met het maken van content die past bij ons verhaal. De belangrijke volgende stap is het maken van een content kalender. Dit maakt de brij van content overzichtelijk, en zo weet ik precies wat wanneer is gepost met welk resultaat om hiervan te leren en de toekomstige content op aan te passen.

VAZZ (social media) marketing aanpak in 2019

Om zowel onze online- als offline positie te versterken, gaan we er dit jaar nog een schepje bovenop doen. Naast de social media activiteiten gaan wij actief artikelen en whitepapers schrijven voor onze interne kanalen maar ook delen via externe kanalen, mooie advertentie campagnes draaien en meer beurzen bezoeken. Onze social media ontwikkeling  staat nog aan het begin en we willen graag nog meer  delen. Neem gelijk even een kijkje op onze LinkedIn, FaceBook of Instagram pagina. En laat ook gelijk een reactie, like of privé bericht achter. We zijn benieuwd naar wat jullie van onze verhalen vinden :).

Warme groetjes,

Fay-Lynn en het VAZZ team